مواد و تجهیزات دندانپزشکی و آشنایی با تجهیزات دندانپزشکی زیبایی
مجله آموزشی و سلامتی
به فصلنامه سلامتی خوش آمدید اینجا کلی مطالب آموزشی به ضورت رایگان گذاشته میشه امید که مفید واقع شود.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دوستانه و آدرس dostaneh1.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

کل مطالب : 51
کل نظرات : 1

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 13
باردید دیروز : 32
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 1504
بازدید سال : 9077
بازدید کلی : 22865
مواد و تجهیزات دندانپزشکی و آشنایی با تجهیزات دندانپزشکی زیبایی
  • خراب شدن بازوها (یاتاقان ها، بلبرینگ ها، …)
  • جلوگیری از آسیب دیدگی و پوسیدگی دندان ها؛
  • دارا بودن شرکت تصویب شده
  • غذاخوریها (فجر، پردیس، مهر، زیتون و یاس)
  • پدال پایی
  • سرعت بیشتر در بررسی و ارائه نتایج
  • مواد مصرفی عمومی

هدگیر ارتودنسی: از هدگیرها برای درمان اختلالات رشد فکی کودکان به خصوص رفع مشکلات اوربایت استفاده می شود. پالاتال اکسپندر (ابزار وسیع کننده کام): از این ابزار ارتودنسی متحرک برای گسترش و وسیع کردن فک ها استفاده می شود. فضا نگهدارها (اسپیس مینتینرها): فضانگهدارها جزء متداول ترین تجهیزات ارتودنسی پیشگیرانه هستند. از این دستگاه به عنوان جایگزین برای دندان شیری کودکان استفاه می شود. ارتودنسی فانکشنال: این نوع دستگاه ارتودنسی متحرک برای جلو آوردن فک پایین یا عقب کشیدن فک بالا استفاده می شود. مواد و تجهیزات دندانپزشکی به دلیل متحرک بودن این نوع دستگاه ها به راحتی می توان در زمان شستشوی دندان ها، غذا خوردن و نوشیدن آن را از دهان خارج کرد. به دلیل رعایت نکات بهداشتی آسان تر در این روش، امکان پوسیدگی دندان و بیماری های لثه در حین درمان ارتودنسی کاهش پیدا می کند. به دلیل اینکه امکان خارج کردن بریس های متحرک در هنگام غذا خوردن از دهان وجود دارد؛ بنابراین نیازی به رژیم غذایی ارتودنسی دندان ندارید.

کمک به سادهتر کردن یا کوتاه کردن طول دوره درمان ارتودنسی در آینده در صورتی که به عنوان بخشی از یک برنامه جامع درمانی، نیاز به انجام آن باشد. بریسهای کودکان و ارتودنسی دندان کودکان طی چند سال گذشته پیشرفت قابل توجهی کرده است. تکنولوژی آنها را در مقایسه با بریسهای قدیمی راحتتر و جذابتر ساخته است. در مواردی که بیمار دارای دندانهای نامنظم یا کج، و فضای بیش از حد بین دندانها باشد یا الگوی نیش ناهموار داشته باشد، ارتودنسی به صاف کردن دندانها و هدایت رشد فک کمک میکند. نتیجه آن یک لبخند سالمتر و ظاهر بهبود یافته است. اوربایت هنگامی اتفاق میافتد که دندانهای فوقانی روی دندانهای پایینی قرار میگیرند. اوربایت ممکن است از طریق ژنتیک، عادتهای بهداشتی بد و یا رشد بیش از حد استخوان فک ایجاد شود. اگر این وضعیت درمان نشود، میتواند باعث مشکلات لثهای و تحریک، آسیب به دندانهای پایین و مشکلات درد فک شود. حالتی که دندانهای پایین جلوی دندانهای فوقانی قرار میگیرند، آندربایت نامیده میشود.

مدارک لازم را تحویل می دهید. کارشناسان به بررسی مدارک شما می پردازند. در صورتی که در مدارک و شرایط نقص و ایرادی وجود نداشته باشد، کدی برای شما در نظر گرفته می شود. فرمی برای شرکت تولید کننده خارجی به شما تحویل داده می شود که در صورت لزوم باید آن را کامل کنید. پس از اخذ مجوز چه باید کرد؟ هنگامی که مجوز را با موفقیت دریافت کنید، می توانید برای ثبت شرکت اقدام نمایید. در قانون قالب های گوناگونی برای داشتن شخصیت حقوقی آمده است. در کشور ما بیشتر افراد به دو صورت سهامی خاص و با مسئولیت محدود اقدام می کنند. دلیل گرایش به این دو نوع شرکت این است که انجام مراحل ثبت برای این دو روش آسان تر و سریع تر است. در ادامه به بررسی این 2 نوع شرکت می پردازیم. این شرکت برای امور تجاری تشکیل می شود. مسئولیت افراد در این شرکت به ثبتینو سرمایه آن ها می باشد. شرایط لازم برای شرکت مسئولیت محدود تجهیزات پزشکی چیست؟

وی با اشاره به اینکه از هرگونه اقدامی که به محیط طبیعی آسیب میرساند باید خودداری کرد، تصریح کرد: ابزاری مانند تفنگ بادی، اره و تبر جایی در محیط طبیعی ندارند و حمل این ابزار هنگام سفر هیچ ضرورتی ندارد. این فعال محیط زیست با تاکید بر اینکه گردشگران در سفر و بازدید از مناطق طبیعی از کیسههای پلاستیکی و ظروف یکبار مصرف استفاده نکنند، افزود: حمل آنها سبب میشود که از روی غفلت در طبیعت رها و پخش شوند. زمان طولانی تجزیه پلاستیک در طبیعت باعث آلودگی محیط طی آن مدت آلوده شود و به موجودات زنده آسیب وارد شود. عبیری گلپایگانی ادامه داد: پس از خروج از طبیعت نباید هیچچیز در آن جا گذاشت و عنصری از آن را خارج کرد. وی با تاکید بر اینکه هنگام طبیعتگردی نباید به حیاتوحش آسیب رساند، تاکید کرد: گردشگران تا حد امکان از روشن کردن آتش در جنگلها و محیطهای طبیعی خودداری کنند.  این فعال محیط زیست در پایان گفت: به هیچوجه در محیطهای طبیعی از مواد شوینده استفاده نشود چون مقدار کمی از آنها میتواند سبب آلودگی شود.تجهیزات دندانپزشکی زیبایی بنابراین گردشگران اقدام به شست و شوی ظروف مورد استفاده خود در محیطهای طبیعی نکنند.

به کلمه ایمپلنت در زبان انگلیسی “وسیله کاشتنی” گفته میشود. از آنجایی که تنها بخشی از ایمپلنت دندان که در استخوان کاشته میشود فیکسچر است، درنتیجه ما به خود این قطعه در اصطلاح، یک واحد ایمپلنت میگوییم. این قطعه زیر خط لثه قرار دارد و تنها بخشی از ایمپلنت دندانی است که در ظاهر دیده نمی شود. بعد از اینکه جراح دهان و دندان یک سوارخ کوچک را درون استخوان فکر شما ایجاد کرد فیکسچر که یک پیچ کوچک و محکم است را درون استخوان قرار میدهد. این قطعه در نقش ریشه یا پایه ایمپلنت شما عمل می کند و در واقع همان کاری را انجام میدهد که ریشه دندان های واقعی شما انجام میدهند. با این تفاوت که این ریشه زنده نیست. پس از قرار دادن فیکسچر در داخل استخوان فک، شما باید منتظر باشید تا استخوان فک طی فرآیند استئواینتگریشن، پایه ایمپلنت ما را به خودش جوش بزند. استئواینتگریشن نیز به فرآیند احاطه شدن فیکسچر توسط بافت استخوانی فک گفته میشود که به صورت ساده میگوییم فرآیند جوش خوردن ایمپلنت به استخوان.

تجهیزات و ابزارهای جراحی دندان پزشکی به گروه های مختلفی دسته بندی می شوند. گروه بندی این ابزارها بر اساس نوع کاربرد آنها و مرحله ای از جراحی که از آنها استفاده می شود، می باشد. ابزارهای مخصوص معاینه دندان، از جمله ابزار جراحی دندان پزشکی به حساب می آیند. با استفاده از این ابزارها، دندان پزشک می تواند معاینه دندان های بیمار را انجام دهد. علاوه بر آن، این محصولات حین جراحی دندان نیز می توانند کارآمد باشند؛ زیرا با استفاده از این ابزارها، پزشک می تواند به بافت دندان و یا دندان هایی که دسترسی به آنها مشکل است نیز دسترسی راحتی داشته باشد. آیینه: برخی از دندان ها در قسمت های پشتی قرار دارند و امکان دیدن آنها وجود ندارد. در این موارد از آیینه استفاده می شود. با استفاده از این ابزارها، دندان پزشک دید بهتری از دندان و محل آسیب دیدگی آن خواهد داشت. به این ترتیب، احتمال موفقیت جراحی دندان بالا می رود. رتوکتورها: رتوکتورها، ابزارهایی هستند که برای نگه داشتن لب ها و زبان، مورد استفاده قرار می گیرند.

نمونه سوال 35 تجهیزات عمومی بیمارستانی و کلینیک های … با عنایت به اینکه سایت «وب کلیپ» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل … نمونه سوال 33 تجهیزات عمومی بیمارستانی و کلینیک های … درخواست حذف ویدیو: در صورتیکه درخواست حذف این ویدیو را دارید، لطفاٌ کد ۵۵۳۴۷۱۰۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید. کلیپ من - سرویس اشتراک ویدیو · قطعات تجهیزات دندانپزشکی بایگانیهای دانلود دستورالعمل ایمنی من بسکت (Man Basket)https://afol.ir › tag › دانلود-دستورالعمل-ایمنی-من-بسک… جزوه آموزش افسر ایمنی (افسر HSE) ، ایمنی مشاغل و راه های … … دانلود کتاب تجهیزات عمومی بیمارستانی و کلینیک های پزشکی … نمونه سوال 33 تجهیزات عمومی بیمارستانی و کلینیک های … نمونه سوال 33 تجهیزات عمومی بیمارستانی و کلینیک های پزشکی. Earn up to $200/day on social media sites. برای اینکه مرتبطترین نتایج را ببینید، برخی از شبیهترین نتایج به 64 مورد نشان داده شده را حذف کردهایم. اگر بخواهید میتوانید جستجو را با لحاظ کردن نتایج حذف شده دوباره انجام دهید.

این ابزار پر مصرف و کاربردی را شما بارها دیده اید، زیرا در معاینات اولیه هم مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از ابزارهای مهم و بسیار کاربردی در دندانپزشکی ، پروب پریودنتال است. این ابزار معمولا دارای انتهایی بلند و نازک است و برای اندازه گیری عمق اطراف دندان به منظور اصلاح از وضعیت سلامت پرودنتیم به کار می رود. پرودنتیوم بافت اختصاصی دندان ها می باشد که دندان ها را احاطه کرده و آن ها را پشتیبانی می کند. بنابراین وجود پرودنتیوم برای دندان ها بسیار حائز اهمیت است. پروب پریودنتال در قسمت سر خود علائم و نشانه هایی دارد تا خوانش دقیق را انجام دهد. نوک این ابزار با فشار سبک 10 تا 20 گرم در محل اتصال لثه دندان قرار میگیرد. دندان پزشک پروب پریودنتال را به موازات خطوط ریشه دندان نگه می دارد و به سمت پایین کانال دندان فرو می برد. این کار موجب پنهان شدن بخشی از نوک پریودنتال می شود. تجهیزات مصرفی دندانپزشکی اگر عمق کانال حدود 3 میلی متر باشد ، نشانگر سلامت کانال است و هیچ گونه خونریزی ندارد.

 


تعداد بازدید از این مطلب: 3429
موضوعات مرتبط: دندانپزشکی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود